Løbende opdatering om COVID-19:


20. april 2021

Genåbning 21. april 2021

I forbindelse med denne genåbning er der en hel masse forholdsregler, der skal tages højde for, når vi starter træning igen i morgen, men med fælles hjælp, kan det sagtens lykkes. Hjælp hinanden med at huske at spritte af og passe på hinanden.

God fornøjelse med træningen og giv den masser af gas :o) 


  • Når der laves sektionsopdelt træning, kan der max være 25 personer i hver gruppe inklusive trænere. Ingen af disse 25 må under nogen omstændigheder blandes med andre grupper, ligesom man ikke må skifte træningsområde.
  • Ved forældre-barn-idræt tæller forældre med i de 25 personer.
  • Det skal markeres tydeligt, at grupperne er adskilt – f.eks. med redskaber eller kegler.
  • Der skal være to meters afstand mellem grupperne.
  • Grupperne må ikke dele udstyr.
  • Kegler osv skal sprittes af efter brug.
  • Overtrækstrøjer skal vaskes efter hver træning – trænerens ansvar. Alternativt kan spillerne medbringe en mørk og en lys t-shirt.
  • Mundbind skal fortsat bæres indtil træningen starter og igen umiddelbart efter.
  • Omklædningsrum må IKKE benyttes.
  • Toiletterne er åbnet.
  • Træning stopper 5-10 minutter før tid, så der er tid til oprydning, og til at komme ud af hallen inden næste holds træning starter.
  • Mødested udenfor – starter træning med løb, må man gerne sætte sin taske i hallen, selvom et andet hold træner derinde, men man må altså ikke opholde sig derinde. Så hurtigt ind og hurtigt ud igen :o).
  • Forsamlingsloftet på 10 personer, træder i kraft, så snart idrætsaktiviteten er slut, så derfor, skal man hurtigst muligt ud af hallen efter træning.
  • Det er vigtigt at holde tasker adskilt holdvis, så det ene hold kan f.eks. bruge GULVET ved bænkene til venstre, og det næste hold GULVET ved bænkene til højre, osv.
  • Ingen forældre eller tilskuer i hallen (udover forældre-barn)
  • Det er svært at holde afstand i håndbold, men forsøg alligevel, hvis der er kø til skudtræning eller lignende.
  • Kondirummet bliver ikke genåbnet i denne omgang

Fra DGI:

Foreninger kan 21. april 2021 genåbne for:

        indendørs idræt med et forsamlingsloft på 25 personer for børn og unge ”til og med 18 år”.
 Personer over 18 år har adgang til aktivitet, hvis der er tale om instruktør/træner eller nødvendig voksen i forbindelse med voksen-barn-aktivitet.
  - Der er IKKE krav om coronapas

        Indendørs idræt med et forsamlingsloft på 10 personer for personer over 70 år
 - Der er KRAV om coronapas
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------

        Voksne 19-69 år kan IKKE deltage i indendørs idræts.
 Det forventes, at der åbnes for denne gruppe den 6. maj, såfremt smittetallene er gunstige.

Sektionsopdelt træning:

En facilitet kan opdeles i flere sektioner
 - En sektion tager afsæt i anbefalingerne om afstand og opfylder arealkrav pr. person
 - Der skal være klar adskillelse af sektionerne
 - Hver sektion/gruppe udgør sit eget arrangement
 - Personerne i hver sektion/gruppe holdes effektivt adskilt før, under og efter aktivitet

        En træner/instruktør kan kun være en del af én gruppe, og må ikke komme i kontakt med de øvrige grupper

        En træner/instruktør kan ikke lede flere grupper samtidig, hvis de opholder sig på samme sted samtidigt, da det vil betragtes som et arrangement, og dermed overskride forsamlingsloftet.

        Træner/instruktør, holdledere m.m. tæller med i forsamlingsloftet på 25 (til og med 18 år) eller 10 (personer over 70 år)

Forældre/tilskuer i hallen

Tæller forældre med i de 25 personer på forældre/barn hold?

Ja, forældre tæller med i de 25 personer på et forældre/barn hold, ligesom trænere og instruktører også gør det.

Må forældre opholde sig i hallen under træning, hvis der er plads nok og de sidder væk fra aktivitetsområdet?

Nej, der må ikke være publikum til stede – samme retningslinjer som for udendørsidrætten

Træner og spiller samme dag

Må en træner/instruktør have flere hold i forlængelse af hinanden eller selv træne indendørs og dermed være i kontakt med flere grupper samme dag?

Ja, det må de godt. Der er her tale om tidsforskudte arrangementer i løbet af dagen, og det er ok.

Du kan læse mere på dette link fra DHF: https://www.dhf.dk/nyheder-og-presse/nyheder/nye-retningslinjer-for-indendoers-haandbold/




25. oktober 2020

På baggrund af myndighedernes udmelding i fredags, har vi opdateret vores retningslinier.

Det betyder, at vores spillere på senior og old indtil videre desværre ikke spiller kampe. Man må gerne træne, men vi er tilbage i de små grupper på 10 inklusiv træner/instruktør. Man må gerne være en gruppe af 10 i hver ende af hallen, men banen skal være tydeligt markeret (brug evt. det grå forhæng, kegler osv.). Hvis man er mere end 20, kan der også være en gruppe på max 10, der styrker/løber. Det er vigtigt at grupperne ikke blandes, men I må gerne rokere i hallen.

Der er ikke ændringer for vores ungdomshold, så her må man fortsat være op til 50 mennesker samlet inklusiv træner/instruktør. Det betyder også, at vores minihold om lørdagen, hvor forældre er med på banen fortsat kører, da forældre anses for instruktører.

Fra den 29. oktober 2020 skal alle over 12 år bære mundbind i hallerne, når man bevæger sig rundt. Man må tage mundbindet af når

  • man er siddende
  • man er i bad
  • man er på banen.

Husk derudover, at man som tilskuer skal være siddende.


Til sidst skal I alle være opmærksomme på ændringer i kampprogrammerne. Da old og senior er taget ud af programmerne indtil videre, og nogle klubber vælger at trække sine hold, skal vi forvente at forbundet rykker rundt på allerede planlagte kampe for at undgå huller på kampdage.


Pas fortsat på hinanden - Hold afstand - Sprit af.


 


20. oktober 2020

Retningslinier for hjemmekampe i Frederikssundhallen – Gælder både ude- og hjemmehold

Ankomst i Frederikssundhallen 

Alle der kommer i Frederikssundhallen skal som det første benytte håndsprit, der står i forhallen. Husk derudover de sædvanlige regler for afstand, host og nys i ærmet osv.

Alle spillere tager sin taske med ind i hallen, og stiller den i det område, som holdet har fået tildelt (se skitse på næste side). Man går først på banen, når alle spillere fra eventuelt tidligere kamp har forladt banen.

Efter kampen

Når kampen er fløjtet af, bedes alle forlade banen hurtigst muligt, så der bliver plads til næste kamp.

Dommerbord/tidtager

Når kampen er slut, sprittes dommerbord og området omkring af. Tidtager skal også spritte de to udskiftningsbænke af – også i pausen.

Tilskuere – hjemmehold

Hjemmeholdets tilskuere sidder på bænkene modsat dommerbordet. Vi anbefaler, at man ankommer 5-10 minutter før kampstart.

Alle tilskuere skal være siddende på de markerede båse på bænkene. Disse må IKKE flyttes – heller ikke selv om det ønskes at sidde nærmere. Afstanden mellem pladserne skal overholdes uanset tilhørsforhold til sidemanden.

Skal man ikke se flere kampe, henstiller vi til, at man forlader hallen, når kampen er færdigspillet. Vi ser gerne, at man venter udenfor eller i bilerne.

Tilskuere – udehold – max 24 tilskuere.

Udeholdets tilskuere sidder på bænkene i det område, som holdet har fået tildelt. Vi anbefaler, at man ankommer 5-10 minutter før kampstart.

Ved indgangen i hallen vil der hænge et skilt, hvoraf tydeligt vil fremgå, hvor man må opholde sig i hallen.

Alle tilskuere skal være siddende på de markerede båse på bænkene. Disse må IKKE flyttes – heller ikke selv om det ønskes at sidde nærmere. Afstanden mellem pladserne skal overholdes uanset tilhørsforhold til sidemanden.

Skal man ikke se flere kampe, henstiller vi til, at man forlader hallen, når kampen er færdigspillet. Vi ser gerne, at man venter udenfor eller i bilerne.

Opvarmning

Det vil være tydeligt markeret, hvor hjemmehold og udehold varmer op.

Omklædning

Det er kun muligt for old- og seniorhold at benytte omklædningsrummene i Frederikssundhallen, og såfremt holdet benytter omklædningsfaciliteterne, er det holdets ansvar at gøre det rent og spritte af efterfølgende.

Hal A


Nyheder

Events

Facebook

HK 73 Frederikssund er en fantastisk klub at være en del af. Vi har en stor ungdomsafdeling og det sammenhold og den opbakning der er til alle vores arrangementer er helt unik.

Se mere her